Φεστιβάλ Θεάτρου Δήμου Αβδελιώδη

ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΘΕΑΤΡΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΒΔΕΛΙΩΔΗ
2 ΜΑΙΟΥ – 2 ΙΟΥΝΙΟΥ

(Σε όλη την διάρκεια θα υπάρχει έκθεση ζωγραφικής της ΙΟΛΗΣ ΞΙΦΑΡΑ)
Περιγραφή/επεξήγηση κάθε έργου ακολουθεί στο τέλος

ΠΕΜΠΤΗ 2 Μαΐου
Παράσταση του θεατρικού έργου « ΕΛΕΝΗ» του Γιάννη Ρίτσου με την Βερόνικα Αργέντζη
21.30 –22.30μμ
Ακολουθεί συζήτηση με τον Δήμο Αβδελιώδη κ την ηθοποιό της παράστασης Βερόνικα Αργέντζη

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 3 Μαΐου
Παράσταση του θεατρικού έργου « ΕΛΕΝΗ» του Γιάννη Ρίτσου με την Βερόνικα Αργέντζη
21.30 –22.30μμ

ΣΑΒΒΑΤΟ 4 Μαΐου
Παράσταση του θεατρικού έργου « ΕΛΕΝΗ» του Γιάννη Ρίτσου με την Βερόνικα Αργέντζη
21.30 –22.30μμ

ΚΥΡΙΑΚΗ 5 Μαΐου
Παράσταση του θεατρικού έργου « ΕΛΕΝΗ» του Γιάννη Ρίτσου με την Βερόνικα Αργέντζη
21.30 –22.30μμ

ΔΕΥΤΕΡΑ 6 Μαΐου
ΣEMINAΡΙΟ Δήμου Αβδελιώδη
«O έλεγχος και ο τρόπος εκφοράς του λόγου ως ρυθμιστής της σημασίας και του νοήματος»
Ο Δήμος Αβδελιώδης παρουσιάζει τη Λογική – Μουσική μέθοδό του επάνω στην απόδοση και την ερμηνεία ενός κειμένου, είτε θεατρικού είτε λογοτεχνικού, που προορίζεται για να παρουσιαστεί δημόσια. Όπως λέει ο ίδιος, κάθε τέτοιο κείμενο είναι σαν μια παρτιτούρα, που πρέπει να ερμηνευθεί με ακρίβεια για να μπορέσει να αναδείξει τις διακυμάνσεις και την πραγματικότητα των ιδεών και των αισθημάτων που εμπεριέχονται μέσα του. Η ακρίβεια μιας τέτοιας αισθητικής ερμηνείας αναδεικνύει την πραγματική αξία ενός έργου, ενώ μια παρερμηνεία μπορεί να καταστρέψει τις λογικές συνέχειές του και να παρουσιάσει ένα έργο εντελώς διαφορετικό από τις προθέσεις του ίδιου του δημιουργού του.  Αν ο σκοπός ενός έντεχνου έργου είναι η βαθιά συγκίνηση, μέσα από την κατανόηση μιας αλήθειας που οδηγεί στην κάθαρση και τη λύτρωση από το φόβο και τη σύγχυση, τότε οι όροι και οι κανόνες που τίθενται γι’ αυτόν ακριβώς το σκοπό ενυπάρχουν μέσα στο ίδιο το έργο και όχι έξω από αυτό, αρκεί να τους αναγνωρίσουμε.
19.00 – 21.30μμ
ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ 15’
Προβολή της βιντεοσκοπημένης θεατρικής παράστασης του Δ.Αβδελιώδη «ΙΧΝΕΥΤΕΣ, Σοφοκλή»
21.45 -22.45μμ
Ακολουθεί συζήτηση με Δ.Αβδελιώδη και ηθοποιούς των «ΙΧΝΕΥΤΩΝ»
22.45 – 23:15μμ

ΤΡΙΤΗ 7 Μαΐου
Προβολή 2 βιντεοσκοπημένων θεατρικών παραστάσεων του Δ. Αβδελιώδη «ΠΕΡΣΕΣ» Αισχύλου (2013)
20.30 – 21.30μμ
«Ο ΜΕΓΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΑΙ Ο ΚΑΤΑΡΑΜΕΝΟΣ ΔΡΑΚΟΣ»Δ. Αβδελιώδης (2009) με τους Κωνσταντίνο Πασσά, Κωνσταντίνο Καϊκή, Νανά Παπαδάκη,Μαρίνα Αργυρίδου, Χρήστο Λάβνο
22:.00 – 23.00μμ

ΤΕΤΑΡΤΗ 8 Μαΐου
Προβολή 2 βιντεοσκοπημένων θεατρικών παραστάσεων του Δ. Αβδελιώδη «ΠΕΡΣΕΣ» Αισχύλου (2013)

20.30 – 21.30μμ
«Ο ΜΕΓΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΑΙ Ο ΚΑΤΑΡΑΜΕΝΟΣ ΔΡΑΚΟΣ» Δ. Αβδελιώδης (2009) με τους Κωνσταντίνο Πασσά, Κωνσταντίνο Καική, Νανά Παπαδάκη,Μαρίνα Αργυρίδου, Χρήστο Λάβνο
22.00μμ – 23.00μμ

ΠΕΜΠΤΗ 9 Μαΐου
Παράσταση του θεατρικού έργου « ΕΛΕΝΗ» του Γιάννη Ρίτσου με την Βερόνικα Αργέντζη
21.30 –22.30μμ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 10 Μαΐου
Παράσταση του θεατρικού έργου « ΕΛΕΝΗ» του Γιάννη Ρίτσου με την Βερόνικα Αργέντζη
21.30 –22.30μμ

ΣΑΒΒΑΤΟ 11 Μαΐου
Παράσταση του θεατρικού έργου « ΕΛΕΝΗ» του Γιάννη Ρίτσου με την Βερόνικα Αργέντζη
21.30 –22.30μμ

ΚΥΡΙΑΚΗ 12 Μαΐου
Παράσταση του θεατρικού έργου « ΕΛΕΝΗ» του Γιάννη Ρίτσου με την Βερόνικα Αργέντζη
21.30 –22.30μμ

ΔΕΥΤΕΡΑ 13 Μαΐου
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ Δήμου Αβδελιώδη
«O έλεγχος και ο τρόπος εκφοράς του λόγου ως ρυθμιστής της σημασίας και του νοήματος»
19.00 – 21.30μμ
ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ 15’
Προβολή της βιντεοσκοπημένης από την ΕΡΤ θεατρικής παραστάσης, στο Αφιέρωμα του «Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης», για το Θέατρο του Δήμου Αβδελιώδη, 2013. «ΠΕΡΣΕΣ»Αισχύλου
21.45 -22.45μμ
Ακολουθεί συζήτηση με Δ.Αβδελιώδη και τους ηθοποιούς των «ΠΕΡΣΩΝ»
22.45 – 23:15μμ

ΤΡΙΤΗ 14 Μαΐου
Προβολή βιντεοσκοπημένων από την ΕΡΤ θεατρικών παραστάσεων, στο Αφιέρωμα του «Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης», για το Θέατρο του Δήμου Αβδελιώδη, 2013. «ΙΧΝΕΥΤΕΣ» Σοφοκλή
20.30 – 21.30μμ
«Η ΝΟΣΤΑΛΓΟΣ» Αλ. Παπαδιαμάντη με τους: Μαίρη Ιγγλέση, Γιάννης Τσιώμου, Τζένη Οικονόμου
22.00– 23.00μμ

ΤΕΤΑΡΤΗ 15 Μαΐου
Προβολή βιντεοσκοπημένων από την ΕΡΤ θεατρικών παραστάσεων, στο Αφιέρωμα του «Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης», για το Θέατρο του Δήμου Αβδελιώδη, 2013. «ΠΕΡΣΕΣ»Αισχύλου
20.30 – 21.30μμ

«Η ΝΟΣΤΑΛΓΟΣ» Αλ. Παπαδιαμάντη με τους: Μαίρη Ιγγλέση, Γιάννης Τσιώμου, Τζένη Οικονόμου
22.00 – 23.00μμ

ΠΕΜΠΤΗ 16 Μαΐου
Παράσταση του θεατρικού έργου « ΕΛΕΝΗ» του Γιάννη Ρίτσου με την Βερόνικα Αργέντζη
21.30 – 10.30μμ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 17 Μαΐου
Παράσταση του θεατρικού έργου « ΕΛΕΝΗ» του Γιάννη Ρίτσου με την Βερόνικα Αργέντζη
21.30 μμ –22.30μμ

ΣΑΒΒΑΤΟ 18 Μαΐου
Παράσταση του θεατρικού έργου « ΕΛΕΝΗ» του Γιάννη Ρίτσου με την Βερόνικα Αργέντζη
21.30 – 22.30μμ

ΚΥΡΙΑΚΗ 19 Μαΐου
Παράσταση του θεατρικού έργου « ΕΛΕΝΗ» του Γιάννη Ρίτσου με την Βερόνικα Αργέντζη
21.30 –22.30μμ

ΔΕΥΤΕΡΑ 20 Μαΐου
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ Δήμου Αβδελιώδη
«O έλεγχος και ο τρόπος εκφοράς του λόγου ως ρυθμιστής της σημασίας και του νοήματος»
19.00 – 21.30μμ
ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ 15’
Προβολή της βιντεοσκοπημένης από την ΕΡΤ θεατρικής παραστάσης, στο Αφιέρωμα του «Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης», για το Θέατρο του Δήμου Αβδελιώδη, 2013. « ΤΟ ΜΟΝΟΝ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΤΟΥ ΤΑΞΕΙΔΕΙΟΝ»Γ.Βιζυηνού (2013)
22.00 -23.10μμ
Ακολουθεί συζήτηση με τον Δ.Αβδελιώδη και τους ηθοποιούς της βιντεοσκοπημένης παράστασης , Γιώργο Νικόπουλο και την Δανάη Ρούσσου

ΤΡΙΤΗ 21 Μαΐου
Προβολή 2 βιντεοσκοπημένων θεατρικών παραστάσεων του Δήμου Αβδελιώδη «Ο ΜΕΓΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΙ Ο ΚΑΤΑΡΑΜΕΝΟΣ ΔΡΑΚΟΣ» Δ.Αβδελιώδη (2009)
20.30 – 21.30μμ
«ΠΕΡΣΕΣ» Αισχύλου (2013)
22.00 – 23.00μμ

ΤΕΤΑΡΤΗ 22 Μαΐου
Προβολή 2 βιντεοσκοπημένων θεατρικών παραστάσεων του Δήμου Αβδελιώδη «ΙΧΝΕΥΤΕΣ» : Σοφοκλή (2013)
20.30μμ – 21.30μμ
«Ο ΜΕΓΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΙ Ο ΚΑΤΑΡΑΜΕΝΟΣ ΔΡΑΚΟΣ» Δ.Αβδελιώδη (2009)
22.00 – 23.00μμ

ΠΕΜΠΤΗ 23Μαΐου
Παράσταση του θεατρικού έργου « ΕΛΕΝΗ» του Γιάννη Ρίτσου με την Βερόνικα Αργέντζη
21.30 μμ –22.30μμ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 24 Μαΐου
Παράσταση του θεατρικού έργου « ΕΛΕΝΗ» του Γιάννη Ρίτσου με την Βερόνικα Αργέντζη
21.30 –22.30μμ

ΣΑΒΒΑΤΟ 25 Μαΐου
Παράσταση του θεατρικού έργου « ΕΛΕΝΗ» του Γιάννη Ρίτσου με την Βερόνικα Αργέντζη
21.30 –22.30μμ

ΚΥΡΙΑΚΗ 26 Μαΐου
Παράσταση του θεατρικού έργου « ΕΛΕΝΗ» του Γιάννη Ρίτσου με την Βερόνικα Αργέντζη
21.30 – 22.30μμ

ΔΕΥΤΕΡΑ 27 Μαΐου
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ Δήμου Αβδελιώδη
«O έλεγχος και ο τρόπος εκφοράς του λόγου ως ρυθμιστής της σημασίας και του νοήματος»
19.00 – 21.30 μμ
ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ 15’
Προβολή της βιντεοσκοπημένης από την ΕΡΤ θεατρικής παραστάσης, στο Αφιέρωμα του «Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης», για το Θέατρο του Δήμου Αβδελιώδη, 2013. «Η ΝΟΣΤΑΛΓΟΣ» Αλ. Παπαδιαμάντη
21.45 -22.45μμ

Ακολουθεί συζήτηση με τον Δήμο Αβδελιώδη και τους ηθοποιούς της ΝΟΣΤΑΛΓΟΥ, Μαίρη Ιγγλέση, Πάνο Τσιώμο κ Τζένη Οικονόμου

ΤΡΙΤΗ 28 Μαΐου
Προβολή 2 βιντεοσκοπημένων θεατρικών παραστάσεων του Δήμου Αβδελιώδη «ΠΕΡΣΕΣ» Αισχύλου (2013)
20.30 – 21.30μμ
«Ο ΜΕΓΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΑΙ Ο ΚΑΤΑΡΑΜΕΝΟΣ ΔΡΑΚΟΣ» Δ. Αβδελιώδης (2009) με τους Κωνσταντίνο Πασσά, Κωνσταντίνο Καικής, Νανά Παπαδάκη,Μαρίνα Αργυρίδου, Χρήστο Λάβνο
22.00μμ – 23.00μμ

ΤΕΤΑΡΤΗ 29 Μαΐου
Προβολή 2 βιντεοσκοπημένων θεατρικών παραστάσεων του Δήμου Αβδελιώδη «ΙΧΝΕΥΤΕΣ» : Σοφοκλή (2013)
20.30μμ – 21.30μμ
«Ο ΜΕΓΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΑΙ Ο ΚΑΤΑΡΑΜΕΝΟΣ ΔΡΑΚΟΣ» Δ. Αβδελιώδης (2009) με τους Κωνσταντίνο Πασσά, Κωνσταντίνο Καικής, Νανά Παπαδάκη,Μαρίνα Αργυρίδου, Χρήστο Λάβνο
22.00μμ – 23.00μμ

ΠΕΜΠΤΗ 30 Μαΐου
Παράσταση του θεατρικού έργου « ΕΛΕΝΗ» του Γιάννη Ρίτσου με την Βερόνικα Αργέντζη
21.30 –22.30μμ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 31 Μαΐου
Παράσταση του θεατρικού έργου « ΕΛΕΝΗ» του Γιάννη Ρίτσου με την Βερόνικα Αργέντζη
21.30 μμ –22.30μμ

ΣΑΒΒΑΤΟ 1 Ιουνίου
Παράσταση του θεατρικού έργου « ΕΛΕΝΗ» του Γιάννη Ρίτσου με την Βερόνικα Αργέντζη
21.30 –22.30μμ

ΚΥΡΙΑΚΗ 2 Ιουνίου
Παράσταση του θεατρικού έργου « ΕΛΕΝΗ» του Γιάννη Ρίτσου με την Βερόνικα Αργέντζη
21.30 – 22.30μμ

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ/ΕΠΕΞΗΓΗΣΗ ΕΡΓΩΝ

«ΕΛΕΝΗ»
«Μέσα από έναν γκρεμοτσακισμένο, γερασμένο κόσμο, κωμικοτραγικών εικόνων και ματαιωμένων ονείρων, στον απόηχο ενός ολέθριου εμφύλιου, αναδύεται το φάσμα της ΕΛΕΝΗΣ, ολοζώντανο, για να μας αποκαλύψει η ίδια μέσα από ένα νοητό καθρέπτη, όλες τις αντιφατικές ανθρώπινες συμπεριφορές και πράξεις που επέλεξαν οι Άνδρες διαχρονικά για να την κερδίσουν, είτε σαν σύμβολο της ελευθερίας, είτε σαν σύμβολο της αιώνια θεϊκής ομορφιάς, χωρίς όχι μόνο να το καταφέρνουν, αλλά και να απομακρύνονται ολοένα και περισσότερο από αυτό που θέλουν.
Ο Ρίτσος με την ιδιοφυή αυτή ελεγεία επιλέγει να μιλήσει ποιητικά, για μια αλλαγή πορείας του ανθρώπου και την αναζήτηση μιας νέας συνειδητής ταυτότητας, με αυτογνωσία και συνειδητό σκοπό, για να μπορεί να βιώνει στον παρόντα χρόνο την Ελευθερία και την Ομορφιά»
Διδασκαλία Ερμηνείας, Σκηνική όψη, Σκηνοθεσία: Δήμος Αβδελιώδης
Ερμηνεύει, η Βερόνικα Αργέντζη
Φωνή Αφηγητή: Δήμος Αβδελιώδης
Ένδυμα, μακέτες: Αριστείδης Πατσόγλου
Βοηθός Σκηνοθέτη: Κατερίνα Βοσκοπούλου
Φωτογραφίες: Κορνηλία Σιδηρά
Διάρκεια : 60’

«ΙΧΝΕΥΤΕΣ»
Το έργο “ΙΧΝΕΥΤΕΣ” του Σοφοκλή, είναι το μόνο διασωθέν Σατυρικό Δράμα του ποιητή και αναφέρεται στην κλοπή των ιερών βοδιών του Απόλλωνα από το νεαρό Ερμή και την εφεύρεση του πρώτου έγχορδου, της λύρας. Όμως, αυτό που κυρίως διαπραγματεύεται εδώ ο Σοφοκλής, ιχνηλατώντας στις ανθρώπινες συμπεριφορές και αντινομίες, είναι ο εξανθρωπισμός του ανθρώπινου ζώου μέσα από το μυητικό και λυτρωτικό χαρακτήρα της μουσικής.
Η παράσταση δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του Διεθνούς Συνεδρίου για τις Θεατρικές Παραδόσεις της Μεσογείου, το οποίο διοργάνωσε το Κέντρο Αρχαίου Δράματος του Παντείου Πανεπιστημίου, σε συνεργασία με την Ecole des Hautes Etudes στο Παρίσι, τη Βασιλική Ακαδημία Θεάτρου του Λονδίνου και το Πίκολο Τεάτρο του Μιλάνου, τον Ιούνιο του 2010.
Η μεγάλη επιτυχία της παράστασης, ο σύγχρονος και ζωντανός τρόπος παρουσίασης της, επέβαλε την παρουσίασή της και στο κοινό. Θεωρήθηκε από την κριτική ως μια από τις σπουδαιότερες σύγχρονες παραστάσεις Αρχαίου Δράματος που παρουσιάστηκαν τα τελευταία χρόνια. Εκπροσώπησε την Ελλάδα στα Διεθνή Φεστιβάλ Εφέσσου και Μαύρης Θάλασσας στην Τραπεζούντα
«Ο δαιμόνιος Δήμος Αβδελιώδης ανέβασε τους Ιχνευτές σε μια και μοναδική παράσταση, όπου αποδείχθηκε ο μοντερνισμός του έργου, η γοητευτική αλλά και σωτήρια ψυχής ιδεολογία του. Ακολουθώντας την τεχνική του λαϊκού θεάτρου έστησε μια ευφρόσυνη παράσταση, γεμάτη ρυθμούς, ένστικτα, ευγένεια, μουσική και μεταφυσική παρηγορία. Τα κουστούμια της Μαρίας Πασσαλή θαυμάσια και ακόμα θαυμασιότερη η μουσική του Βαγγέλη Γιαννάκη που εκτελείται επί σκηνής από μουσικούς και ηθοποιούς. Η έξοχη φόρμα αυτής της παράστασης θα εγγράψει σημαίνουσα κατάθεση στη μουσική μας ιστορία.» Kώστας Γεωργουσόπουλος
«Σκηνοθετημένο και χορογραφημένο σαν με λυρική μπαγκέτα από τον Δήμο Αβδελιώδη. Μια δουλειά με κατάθεση Ψυχής και με πρωτογενή συγκίνηση.» Λέανδρος Πολενάκης
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ – ΔΙΑΣΚΕΥΗ: Γιάγκος Ανδρεάδης
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ – ΧΟΡΟΓΡΑΦΙΑ :Δήμος Αβδελιώδης
ΜΟΥΣΙΚΗ: Βαγγέλης Γιαννάκης
ΜΟΥΣΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ: Ξενοφών Συμβουλίδης
ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ: Μαρία Γεράρδη-Πασσαλή
HΘΟΠΟΙΟΙ:
ΑΠΟΛΛΩΝ:Ανδρέας Καρακότας, ΣΕΙΛΗΝΟΣ: Βασίλης Σπυρόπουλος, ΚΥΛΗΝΗ: Ρένα
Κυπριώτη, ΕΡΜΗΣ: Δήμητρα Κωτίδου, ΧΟΡΟΣ: Γιώργος Νικόπουλος, Δανάη Ρούσσου,
Κέλλυ Αλεξοπούλου, Σοφία Δελλαπόρτα, Τζούλια Διαμαντοπούλου, Εύα Νικηφόρου,
Γιώργος Φλωράτος
ΜΟΥΣΙΚΟΙ
Αλέξανδρος Αβδελιώδης, Πιάνο -Γιάννης Αβδελιώδης, Κρουστά, Μαντολίνο, Μεταλόφωνο – Γιάννης Βιλιώτης, Μαντολίνο, Τσέλο, Ακορντεόν -Μυρτώ Γουζίου, Βιολοντσέλο, -Γιάννης Πλαγιαννάκος, Κοντραμπάσο,Δοξάρι -Παναγιώτης Ράπτης, Σαξόφωνο σοπράνο, Φλάουτο

«ΠΕΡΣΕΣ»
Όλος ο στρατός με τα νιάτα της Ασίας έχουν φύγει με τον Ξέρξη για να υποδουλώσουν την Ελλάδα. Ο αδικαιολόγητα πολύς χρόνος που έχει περάσει χωρίς καμιά είδηση, κάνει τους Γέροντες που έχουν παραμείνει, να ξεσπάσουν, μιλώντας τον έσχατο φόβο τους μπροστά στο παλάτι. Η ίδια ασύνειδη βεβαιότητα φέρνει την Άτοσσα, μητέρα του Ξέρξη, ενώπιον τους για να τους εκμυστηρευθεί το κακό όνειρο που είδε τη νύχτα. Ο Αγγελιοφόρος καταφθάνει σαν την αλήθεια, πικρός και λυτρωτικός, μετατρέποντας την αγωνία σε θρήνο.
Η Βασίλισσα προσφέρει χοές στον τάφο του Άντρα της, για να αντλήσει δύναμη από το χώρο των ψυχών που έχουν χαθεί. Το είδωλο του Δαρείου αναδύεται παρηγορητικά, εξηγώντας τις λογικές της ήττας του περσικού στρατού. Ο Ξέρξης επιστρέφει ταπεινωμένος και συντετριμμένος. Ο θρήνος του ξεσπάει μαζί με το Χορό σαν κραυγή για το αμετάκλητο του χρόνου.
Η ιδιαίτερη σημασία εδώ, που ξεπερνά κατά πολύ την αισθητική και τη δραματουργία, είναι η στάση που παίρνει ο Αισχύλος μπροστά στη Νίκη των Ελλήνων. Κοιτάζει τη Νίκη αυτή όχι μέσα από το βλέμμα των νικητών αλλά των ηττημένων. Δεν είναι, όπως λέγεται, δραματουργικό τέχνασμα, για να λαμπρύνει ακόμα περισσότερο τους νικητές, ούτε πάλι μόνο για να συμπονέσει απλά τους ηττημένους.
Είναι χαρακτηριστικό της υπέρβασης –εδώ μέσω του Αισχύλου- του αρχαίου διαλεκτικού ελληνικού πνεύματος, που αναζητά πρωτίστως την αλήθεια. Όχι από φιλοσοφική ή ηθικολογική εμμονή, αλλά πρακτικά, για να μπορεί να κατανοεί βαθειά το βάρος των πεπραγμένων , ώστε γνωρίζοντας τις επιπτώσεις των επιλογών του, να προλαβαίνει τις κάθε συμφορές και τον πόνο, που επιφέρει η άγνοια και η αλαζονεία.
Μετάφραση: Κώστας Τοπούζης Δήμος Αβδελιώδης
Σκηνοθεσία-Χορογραφία: Δήμος Αβδελιώδης
Μουσική: Βαγγέλης Γιαννάκης
Κοστούμια –Μάσκες : Μαρία Πασσαλή
ΗΘΟΠΟΙΟΙ
ΑΤΟΣΣΑ: Ρένα Κυπριώτη ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ: Γιώργος Φλωράτος
ΔΑΡΕΙΟΣ: Ανδρέας Καρακότας ΞΕΡΞΗΣ: Βασίλης Σπυρόπουλος ΚΟΡΥΦΑΙΟΣ: Γιώργος
Νικόπουλος ΧΟΡΟΣ: Δανάη Ρούσσου, Δήμητρα Κωτίδου, Κέλλη Αλεξοπούλου,
Παρασκευή Δαμάσκου, Σοφία Δελλαπόρτα, Τζούλια Διαμαντοπούλου,
Ευαγγελία Νικηφόρου, Κατερίνα Παπαγεωργίου
ΠΑΙΖΟΥΝ ΚΑΙ ΕΝΟΡΧΗΣΤΡΩΝΟΥΝ ΟΙ ΜΟΥΣΙΚΟΙ
Αλέξανδρος Αβδελιώδης, πιάνο
Γιάννης Αβδελιώδης, κρουστά- μαντολίνο-μεταλόφωνο
Γιάννης Βιλιώτης, μαντολίνο-τσέλο-ακορντεόν
Μυρτώ Γουζίου, βιολοντσέλο
Γιάννης Πλαγιαννάκος, κοντραμπάσο δοξάρι

«Το Μόνον της Ζωής του Ταξείδιον»
Το αριστούργημα του Γεωργίου Βιζυηνού “Το Μόνον της Ζωής του Ταξείδιον” αφορά στο αυτοβιογραφικό «Ταξείδιον» που έκανε ο ίδιος ο συγγραφέας, ορφανός από πατέρα, το 1859, στην ηλικία των δέκα χρόνων, πηγαίνοντας στην Κωνσταντινούπολη παραγιός σ’ ένα σκληρό και τυραννικό ράφτη. Ο εγκλεισμός του στο ραφτάδικο, οι φόβοι και οι προσδοκίες του, η φαντασία του μικρού παιδιού, όταν μαθαίνει την ύστατη επιθυμία του παππού του, να ταξιδέψει μέσα στη νύχτα, πάνω σ’ ένα άλογο, για να του κλείσει τα μάτια, ενορχηστρώνονται με ποίηση, ρεαλισμό και στοχασμό, σε ένα από τα σημαντικότερα διηγήματα που γράφτηκαν ποτέ στην παγκόσμια ιστορία της λογοτεχνίας.
Σκηνοθεσία – θεατρική προσαρμογή: Δήμος Αβδελιώδης
Μουσική: Βαγγέλης Γιαννάκης
Διδασκαλία ερμηνείας – Σκηνική όψη: Δήμος Αβδελιώδης
Ερμηνεύουν: Γιώργος Νικόπουλος, Δανάη Ρούσσου
ΜΟΥΣΙΚΟΙ :Αλέξανδρος Αβδελιώδης, πιάνο -Γιάννης Αβδελιώδης, κρουστά, μαντολίνο,
μεταλόφωνο -Γιάννης Βιλιώτης, μαντολίνο, τσέλο, ακορντεόν -Μυρτώ Γούζιου,
βιολοντσέλο Γιάννης Πλαγιαννάκος, κοντραμπάσο-δοξάρι Ράπτης Παναγιώτης, σαξόφωνο
σοπράνο, φλάουτο.

«Η ΝΟΣΤΑΛΓΟΣ»
Η Λαλιώ, μια νεαρή γυναίκα παντρεμένη με έναν πενηντατριάχρονο άνδρα συνομήλικο του πατέρα της, φλέγεται από τον πόθο της επιστροφής στο γειτονικό νησί , τον τόπο της γέννησής της. Η συνάντησή της με το Μαθιό, ένα δεκαοχτάχρονο αγόρι, που την έχει ερωτευθεί, την εμπνέει να μπούνε παρορμητικά σε μια ξένη βάρκα για να πάνε πέρα προς την πατρίδα της. Όταν, μετά την νυχτερινή καταδίωξη του συζύγου της με μια σκαμπαβία, αναγκάζονται να επανακάμψουν, η επιθυμία της φυγής σβήνει επάνω στο ακρογιάλι της πραγματικότητας.
Τι νοσταλγεί η νοσταλγός;
Η δύναμη και η γοητεία του Παπαδιαμάντη δεν βρίσκεται μόνο στα αισθητικά στοιχεία της γλώσσας ή στους γλαφυρούς ηθογραφικούς του πίνακες αλλά κυρίως στην επίμονη και συντεταγμένη αναζήτηση της αλήθειας πίσω από τις πράξεις και τις βουλές των ηρώων του. Δεν πρόκειται απλά και μόνον για μια αλάνθαστη περιγραφή, ή πειστική σκιαγράφηση χαρακτήρων αλλά για μια βαθιά και ενδελεχή προσέγγιση του «τοπίου» της ανθρώπινης επιθυμίας, εκεί όπου γεννιούνται ή ματαιώνονται τα όνειρα και οι ασυνείδητες επιλογές που ταλανίζουν τους ανθρώπους.
Η Λαλιώ ασφυκτιώντας μέσα στην αδιέξοδη πραγματικότητά της, ποθεί να επιστρέψει στον τόπο των γονέων της, στον τόπο της ίδρυσής της, προτού ακόμα λαλήσει (μιλήσει), εκεί που υπήρξε κάποτε ασφαλής αλλά και αδρανής. Επιθυμεί δηλαδή μια μάταιη επιστροφή αφού και όταν αυτή συμβαίνει, γίνεται διπλά οδυνηρή, μην μπορώντας να αναστρέψει τον χρόνο.[ Μια αίσθηση ριζικής απώλειας που έχουμε – χωρίς απαραίτητα να συνειδητοποιούμε- όλοι οι ομιλούντες θνητοί.] βιβλιογραφία: Λειτουργίες Αφάνισης, Γιάννη Δ. Οικονόμου)
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΕΡΜΗΝΕΙΑΣ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Δήμος Αβδελιώδης
ΜΟΥΣΙΚΗ: Βαγγέλης Γιαννάκης
ΣΚΗΝΙΚΑ ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ ΜΑΣΚΕΣ:Μαρία Πασσαλή
ΣΚΗΝΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ – ΦΩΤΙΣΜΟΙ: Δήμος Αβδελιώδης
ΒΟΗΘΟΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ :Χρύσα Κλούβα
ΕΡΜΗΝΕΥΟΥΝ: Μαίρη Ιγγλέση, Γιάννης Τσιώμου, Τζένη Οικονόμου

«Ο ΜΕΓΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΙ Ο ΚΑΤΑΡΑΜΕΝΟΣ ΔΡΑΚΟΣ» Δ.Αβδελιώδη(2009)

Μια πρωτότυπη παράσταση που συνδυάζει τη μαγεία του κλασικού θεάτρου με τη γοητεία του θεάτρου σκιών, συνδυάζοντας αρμονικά την παράδοση του Καραγκιόζη, με σύγχρονα εκφραστικά μέσα εικόνας, ερμηνείας, λόγου και σκηνοθεσίας. Το έργο δεν είναι απλά ένας φόρος τιμής στις αξίες του Θεάτρου Σκιών, αλλά ταυτόχρονα κι ένα φαντασμαγορικό θέαμα, που εντυπωσιάζει όλη την οικογένεια.
Η ιδέα του έργου στηρίζεται στο μοτίβο της Δρακοκτονίας, προσφιλές θέμα των παραμυθιών, των αγιογραφιών και του θεάτρου Σκιών, που ανάγεται στην ελληνική μυθολογία, όπου ο Απόλλωνας (αργότερα Άγιος Γεώργιος) σκοτώνει τον Δράκο στους Δελφούς και ιδρύει το Μαντείο, ως μνημείο και χώρο λατρείας της επικράτησης του φωτός και της γνώσης επάνω στο σκοτάδι και την άγνοια. Η παράσταση προσπαθεί να υπογραμμίσει τον διαχρονικό και πάντα επίκαιρο χαρακτήρα αυτού του μύθου που συμβολίζει την αέναη πάλη του ανθρώπου απέναντι στους δικούς του… δράκους, τους φόβους και τις επιφυλάξεις.
Σκιές, ηθοποιοί και φιγούρες ανθρώπινων διαστάσεων είναι οι αφηγητές των συναρπαστικών περιπετειών του Καραγκιόζη, σε μία ξεχωριστή παράσταση, με φαντασμαγορική πλοκή.
ΣΥΓΓΡΑΦΗ, ΧΟΡΟΓΡΑΦΙΑ, ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Δήμος Αβδελιώδης
ΜΟΥΣΙΚΗ, ΣΤΙΧΟΙ: Βαγγέλης Γιαννάκης
ΣΚΗΝΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ, ΦΩΤΙΣΜΟΙ: Δήμος Αβδελιώδης
ΣΚΗΝΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ: Εύης Χρήστου
ΒΟΗΘΟΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ: Μαριμύλλη Ασημακοπούλου
ΗΘΟΠΟΙΟΙ: Κωνσταντίνος Πασσάς, Κωνσταντίνος Καϊκής, Μαρίνα Αργυρίδου,
Νάνα Παπαδάκη, Χρήστος Λάβνος
ΜΟΥΣΙΚΟΙ: Αλέξανδρος Αβδελιώδης, πιάνο Γιάννης Αβδελιώδης, κρουστά , μεταλόφωνο
Μάριος Παπούλιας, βιολί, φλάουτο, Γιάννης Βενιζέλος, κιθάρα, ηλεκτρική κιθάρα,
Ξενοφών Συμβουλίδης, όμποε